cockergrabbarna

Alla inlägg under juni 2011

Av Veronica Johansson - 17 juni 2011 07:55

Nu har Tony och jag debuterat i lydnadsklass 2. Vi har redan hunnit med att starta några gånger, men än har vi inte lyckats ta ett 1:a pris. Det är några moment som har strulat på varje tävling. När vi gjorde vår första start så hade han inte riktigt koll på Rutan. Nu har vi kommit på ett tränings sätt som passar honom perfekt, så nu gör han klockrena rutor varje gång ( eller i varje fall nästan varje gång   )


Så nu bara älskar han att köra rutan. Så tanken efter går dagens tävling är att han blockera sig lite vid hoppet och fjärren, för rutan var precis snett bakom dessa moment, det är bara en tanke jag har, så jag ska träna med rutan som störning. Ja det är iallaall en tanke jag har så får vi se hur det utvecklas, allt kan ju hände.

Men en 9:a på friaföljet och Rutan får jag ändå vara nöjd med   


Jag hade en bra känsla ute på plan och vi hade roligt, så jag hoppas att vi utvecklas så vi håller för ett helt program.


Det är så roligt och åka iväg och tävla, träffa andra hundidioter titta på duktiga ekipage och hejja fram sina klubbkompisar- ja det är livet för mig. Och så får man en sådana kick av att tävla.

  Bilerna är från när vi tävla i Sörping

 

 

Vi vann en frisbee igår, så den ska vi gå ut och leka med någon dag, så kanske ni får se det på kort.

Tony tog en smakbit på Mogges tuggben som han vann   hihihi


Bye, bye   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards